Si no sou de Sabadell i voleu acceptar un consell d’un sabadellenc per quan hagueu de venir a la nostra ciutat, us el dono: no entreu per la Gran Via!!!
.
Per l’autopista C-58, a l’entrada de Sabadell Sud anireu a espetegar directament a allà, el que ja fa molts anys havia estat el pas de la via del tren, ara que està soterrat, va passar a ser la via ràpida pels vehicles, tot i que lògicament han anat passat els anys i s’ha quedat petita. Ara però, el govern que tenim a la ciutat (PSC amb Manuel Bustos al capdavant) s’han inventat un seguit de mesures per, suposadament, millorar-la. Res més lluny de la realitat.
.
Pels qui no sou de Sabadell, i perquè us en feu una idea, salvant distàncies, la Gran Via vindria a ser com les Rondes de Barcelona (ja he apuntat que salvant distàncies), ja que un anava d’una punta a l’altre en un temps prudencial. Punt i part en són les hores punta, que això no se salva ni aquí ni a Lima... i ho dic perquè també hi he estat a Lima.
.
Com us anava dient, la Gran Via comptava amb un carril de pujada, direcció nord i un altre carril de baixada, direcció sud. Entremig dels dos hi havia un espai inhabilitat que era utilitzat bàsicament per les ambulàncies, ja que l’Hospital de Sabadell, el Parc Taulí, es troba al costat de la Gran Via i aquestes ho tenien relativament fàcil per passar, per més hora punta que fora. Després de les obres d’aquest passat mes d’agost, s’han inventat un tercer carril, hàbil per a tots els vehicles, que creuen els ponts (o túnels), de manera que cada pont te dos carrils en un sentit i un en l’altre.
Per començar això afecta directament a les ambulàncies que comentava abans, aquestes ja no troben un carril lliure per si han de passar urgentment per, potser, salvar una vida. Ara no. Si la gran via es col·lapsa, perquè igualment es col·lapsa, les ambulàncies són un vehicle més.
Des de l’ajuntament diuen que han ‘humanitzat’ la Gran Via, perquè també li han posat semàfors i passos de vianants. Us podeu imaginar, només amb aquestes quatre paraules que el terme ‘via ràpida’ deixa de tenir sentit. Ep! Les ambulàncies, les grans damnificades, lògicament també tenen per a ells els semàfors, que si hi arriben i no hi ha vehicles aturats al davant se’l podran saltar, però si hi ha cua... ai, si hi ha cua! Més us val que no hagueu tingut d’entrar a aquesta ambulància!
.
Sota el meu punt de vista, tenim un govern municipal que segueix els passos del govern de l’estat, fa coses perquè no sigui dit que no fa res, però no hi posa ni dos dits de front al fer-les.
Segueixo pensant que el transport públic, està infravalorat pels ciutadans, però sobretot per la classe política (quants polítics agafen el transport públic per anar a la ‘feina’?). Aquesta és la mare dels ous, el camí a seguir i el que s’ha de millorar de manera diria que gairebé faraònica, perquè molta punyeta amb l’AVE, però rodalies està igual que ara que fa vint anys i ja m’agradaria saber quina és la diferència en el percentatge de gent que utilitza l’un i l’altre.
.
.
Per l’autopista C-58, a l’entrada de Sabadell Sud anireu a espetegar directament a allà, el que ja fa molts anys havia estat el pas de la via del tren, ara que està soterrat, va passar a ser la via ràpida pels vehicles, tot i que lògicament han anat passat els anys i s’ha quedat petita. Ara però, el govern que tenim a la ciutat (PSC amb Manuel Bustos al capdavant) s’han inventat un seguit de mesures per, suposadament, millorar-la. Res més lluny de la realitat.
.
Pels qui no sou de Sabadell, i perquè us en feu una idea, salvant distàncies, la Gran Via vindria a ser com les Rondes de Barcelona (ja he apuntat que salvant distàncies), ja que un anava d’una punta a l’altre en un temps prudencial. Punt i part en són les hores punta, que això no se salva ni aquí ni a Lima... i ho dic perquè també hi he estat a Lima.
.
Com us anava dient, la Gran Via comptava amb un carril de pujada, direcció nord i un altre carril de baixada, direcció sud. Entremig dels dos hi havia un espai inhabilitat que era utilitzat bàsicament per les ambulàncies, ja que l’Hospital de Sabadell, el Parc Taulí, es troba al costat de la Gran Via i aquestes ho tenien relativament fàcil per passar, per més hora punta que fora. Després de les obres d’aquest passat mes d’agost, s’han inventat un tercer carril, hàbil per a tots els vehicles, que creuen els ponts (o túnels), de manera que cada pont te dos carrils en un sentit i un en l’altre.
Per començar això afecta directament a les ambulàncies que comentava abans, aquestes ja no troben un carril lliure per si han de passar urgentment per, potser, salvar una vida. Ara no. Si la gran via es col·lapsa, perquè igualment es col·lapsa, les ambulàncies són un vehicle més.
Des de l’ajuntament diuen que han ‘humanitzat’ la Gran Via, perquè també li han posat semàfors i passos de vianants. Us podeu imaginar, només amb aquestes quatre paraules que el terme ‘via ràpida’ deixa de tenir sentit. Ep! Les ambulàncies, les grans damnificades, lògicament també tenen per a ells els semàfors, que si hi arriben i no hi ha vehicles aturats al davant se’l podran saltar, però si hi ha cua... ai, si hi ha cua! Més us val que no hagueu tingut d’entrar a aquesta ambulància!
.
Sota el meu punt de vista, tenim un govern municipal que segueix els passos del govern de l’estat, fa coses perquè no sigui dit que no fa res, però no hi posa ni dos dits de front al fer-les.
Segueixo pensant que el transport públic, està infravalorat pels ciutadans, però sobretot per la classe política (quants polítics agafen el transport públic per anar a la ‘feina’?). Aquesta és la mare dels ous, el camí a seguir i el que s’ha de millorar de manera diria que gairebé faraònica, perquè molta punyeta amb l’AVE, però rodalies està igual que ara que fa vint anys i ja m’agradaria saber quina és la diferència en el percentatge de gent que utilitza l’un i l’altre.
.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada