Revista digital EL SABALLUT

divendres, 28 de març de 2008

'Metro Sabadell': sí, però...

Estic d'acord en que els temps canvien i Sabadell és en una ciutat gran en la que fa molta falta més transport públic i amb més èmfasi el que no és trànsit rodat.
Ara bé, el projecte del metro (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya) està suficientment consensuat amb entitats i veïns? Les estacions es situaran allà on més convenen?
Recapitulem com està el mal anomenat metro (mal anomenat perquè per més que diguin és un tren que passa per Sabadell).
Actualment trobem la parada de Sabadell-Estació. Es remodelarà i soterrarà. Menys impacte visual i reformes que es faran 'a fi de bé'. Tot i així, farà falta un control sobre aquesta estació, ja que és propera a la zona hermètica i els qui ho conèixen ja saben que és on hi ha la majoria de discoteques de la ciutat i malauradament no tothom te el suficient control que hauria sobre ell mateix, ni tothom beu amb moderació. Espero equivocar-me i que no hi hagi cap problema.
Sabadell-Centre. Es deixa en desús l'actual estació del c./Alfons XIII (cantonada amb Rambla) i es traslladarà al Passeig de la Plaça Major. Això ja no m'agrada gens. La plaça Major és un lloc que, ja els qui ni sàpiguen res de Sabadell, es podran imaginar que és el rovell de l'ou de la ciutat i com a tal, ja està massificat de trànsit, en tots els sentits. Això farà necessària una nova parada de taxis, amb l'agrevant que això suposa a la ja massificació de trànsit rodat.
Següent parada: Creu Alta-Eix Macià. Per fi es te en compte el barri dels Tallarets! Tot i així, hem hagut d'esperar una bona colla d'anys (i tenir els centres comercials més importants del Vallès) perquè se'ns tingués en compte. Tot i així, la ubicació ja m'agradarà veure-la (c./Pi i Margal, encreuament entre c./Papa Pius i c./Borràs). A veure què serà el que ens carregarem.
Plaça Espanya. Aquesta ubicació ja és errònia. Diuen que farà d'intercanviador entre FGC i Renfe i jo crec que un intercanviador entre aquestes dues línies és innecessari. El recorregut entre ambdós ferrocarrils serà quasi el mateix.
Can Oriach - Nord. Ja era hora també que el barri més poblat de la ciutat tingués una parada de tren, tot i que, al igual que l'estació de Creu Alta, farà falta veure què desapareixerà.
Ara bé, el barri més apartat de la ciutat, Torreromeu, continua igualment aïllat. Només hi ha accés en bus o vehicle particular, és a dir, que els menors que viuen en aquest barri que volen/necessiten anar a qualsevol lloc de Sabadell (que no sigui el seu propi barri, lògicament), continuaran depenent sí o sí del bus. Ja estan acostumats evidentment, però l'espera d'un bus en aquell barri i més si és un dia festiu, pot resultat tota una odissea.
En resum, no s'ha pensat en tots i menys encara en els qui, segurament, més ho necessiten, sinó en els punts neoràlgics, però sobretot econòmics de la ciutat.