Revista digital EL SABALLUT

dimecres, 21 de maig del 2008

Neutralitat històrica (i II)



Encara estic perplex per com es prenen a la lleugera, segons qui, segons quins temes.
No és un fet que m'estranyi ni em vingui de nou, simplement em fa bullir la sang.
Volen negar o fer creure que més de 30.000 catalans van haver de ser exiliats? volen negar que el Decret de Nova Planta deixava sense cap mena de drets al poble de Catalunya? L'enumeració pot ser molt més llarga, però no em vull extendre més.
Afortunadament, des d'Òmnium Cultural ja s'ha contestat al líder del PP a Barcelona, Alberto Fernández Díaz (el primer en parlar de neutralitat històrica), de que les dades són les que són i difícilment es poden variar 'al gust del consumidor'... tot i que això sí que es va fer a Madrid per les celebracions del 2 de maig, on en cap moment es va parlar dels ciutadans afrancesats, que d'haver-ne, n'hi havia i ningú va parlar d'ells. Perquè no va dir res el PP madrileny de la neutralitat històrica allà? Possiblement perquè ja van fer les celebracions al seu gust. Aquí, a Catalunya, no serà així.