Revista digital EL SABALLUT

divendres, 9 de gener del 2009

Israel - Palestina (part II)

Ningú vol treva que demana la ONU, ni Israel ni Hamas estan pel tema. Mentrestant, les víctimes innocents van caient. Segueixen morint civils, dones i nens, que no tenen res a veure amb aquest conflicte.
.
Aquest conflicte no es pot entendre si no es te en compte la seva basant religiosa, jueus i islamistes en aquest cas. El més probable però, és que la religió no sigui més que una simple i banal excusa.
.
Em considero ateu, no crec en Déu, ni en la vida després de la mort, tot i que respecto a qui sí que hi cregui, però considero que els radicalismes en aquest sentit només serveixen per tenir una excusa, per justificar-se de quelcom que poques vegades, per no dir mai, tenen justificació.
.
Sigui com sigui, espero que arribi un dia en el que sigui possible que cristians, jueus, islamistes... totes les religions en general, puguin viure en un món en el que no sigui necessari imposar creences, ja que l'ésser humà neix sense aquestes creences, sense aquestes necessitats espirituals de creure en un Déu o en un altre que encomana a matar per la seva causa. Reitero que no hi crec en cap Déu, perquè si el món és com és, en relació a les diferents races humanes que existeixen i les seves diferències i les seves similituds, si de veritat l'hagués creat algú, aquest algú voldria que s'anihilés allò que ell mateix ha creat?
.
Com va escriure Quino (si no vaig errat) en una de les seves vinyetes per la Mafalda: "Per Déu: no més guerres!!! però sobretot: no més guerres per Déu!!!"
.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Estimat Sr Escribà

Amén (ara sí)

Per cert, avui ha sortit al periódico el què li vaig comentar ahir sobre la repressió de Hamàs...i ho fa en un breu, petit, en la part inferior d'una trista pàgina...No em digui que no ho troba tendenciós. NO parlem de persones? Israel mata 18 i mereix 4 pàgines i Hamàs ves a saber quantes (de palestines!!) i nomes un petit breu? Això em sóna a parcialitat...

J. Pich i Pons

Manel Escribà ha dit...

Sr. Pich i Pon,

celebro que finalment hagi pogut entendre, o jo expressar-me amb més claredat, sobre la vertadera essència del meu punt de vista.

I pel que em comenta sobre els escrits a l'anomenat diari, li he de dir que no he tingut la oportunitat de llegir-los, per tant no li puc discutir ni vull treure-li raó, les víctimes, els innocents, ho són (i hi són) de totes bandes, sigui quin sigui el braç executor. Possiblement caldria diferenciar o deixar clar que Palestina NO és Hamas, o que Afganistan No són els Talibans, per posar un altre exemple similar.

El que més m'alarma, com ja he expressat per activa i per passiva, és que l'odi genera odi i si algú de debò es creu que està matant per la 'gràcia de Déu', s'ho ha de fer mirar. No cal oblidar que les 'sagrades escriptures' les van redactar homes de carn i ossos.

Tanmateix celebro el seu to en aquest comentari. Parlant la gent s'entén.

Albert ha dit...

Att/ Pich
Donat els comentaris que vosté ha fet al bloc del Manel, i donat el seu grau de compromís amb la caus a, que fa que perdi l'educació i les formes, m'agradaria donar el punt de vista al respecte, tenint en compte que no sóc profesional de la pauraula ni em dedico a divulgar els meus ideals, la meva és una altra i les meves inquietuds unes altres.

Deixar clar , que la gent d'esquerres i independetista, la gran majoria, ens hem posicionat de sempre amb el poble palestí, així ho ha fet en manel i també jo mateix, no defesem ni Hamas, ni les seves posicions ultra-radicals
,posicions identiques que el govern hebreu.
Defenso la pau, el diàleg i la brillantor del politics per gestionar el mon, el país o un poble.
Detesto, odio l'actitut de tot pro-israelià amb l'atac misserable que ha fet israel a Palestina, em fa fàstic la manipulació que s'ha fet d'aquest conflicte, i la posició d'institucions,govern o ambaixades d'Israel, davant qualsevol moviment en pro de la pau
titllan-lo anti-semita, això és vergonyós, ES FAN MANIFESTACIONS EN PRO DE LA PAU NO A FAVOR DE HAMAS.
Si parlem , de dades històriques, aqui és barrejen dades interesadament, puntulaitzar l'història és molt dificil, per que sempre depen d'on es mira.
Vol història, doncs tingui ...
vols sapiguer com han actuat els israelites....Desde 1948, els palestins viuen condemnats a una humillació perpetua. No poden ni respirar sense permís d'Israel
Han perdut la seva patria, les terres, l'aigua, la llibertat..s. Quan voten a qui no deuen votar, son castigats. Gaza está sent castigada. S'ha convertit en una ratonera sense sortida ..Israel sota el paraigues de la comunitat internacionals es salta sistematicament totes les resolucions de pau assolides per el món, sembla que tinguin un xec en blanc per fer i desfer el que vulguin , en compensació del Holocaust nazi...aquesta és la realitat, valgui també que s'entén el patiment del poble jueu vers algun actes terroristes per part de Hammas, però com pateixen els bascos i no per això bombardejem Euskadi....
Per tant Sr.pich S'hauria de ser una mica més intel-ligent i educat abans d'acusar algú de estar a favor dels terroristes i acusar-lo de incult o coses semblants que ha fet vosté....
Salut i república....

pd: Disculpa Manel per soltar el rotllo al teu bloc....